Posts by Raptors

    Da wir auf unseren Empyrion seit Alpha 10, die Volumenbegrenzung aktiviert haben, kommt immer wieder die Frage auf, nach der Funktionsweise beim bauen mit schweren Bauteilen. Deshalb habe ich mich entschlossen einen Guide hierzu zu erstellen.

    Als Beispiel hab ich hier einen Schmelzofen gewählt.


    Als erstes Baue eine Drahlosverbindung in deine Base ein, die ermöglicht dir den Zugriff auf Kisten und Konstruktoren aus der Distanz.


    Baue in deiner Base den Schmelzofen


    Nach der Konstruktion befindet sich der Schmelzofen in deiner Kiste die du dem Konstruktor zugeordnet hast.


    Mit der Taste F4 öffnest du das Logistic Netzwerk, was dir ermöglich auf alle Kisten und Behälter in Reichweite der Drahtlosverbindung zuzugreifen.

    Wähle die Kiste mit dem Schmelzofen aus und klicke auf den Stecker der sich zwischen den beiden Inventaren befindet. Das ermöglicht dir den Zugriff direkt aus der Kiste beim bauen und die Shortcut färbt sich gelb (Mit T-Taste ist ein Wechsel zwischen den beiden Shortcut´s möglich).


    Den Schmelzofen von der Verbundenen Kiste in die gelbe Shortcut legen


    Den Schmelzofen direkt aus der verbundenen Kiste via gelber Shortcut bauen.


    Der Schmelzofen kann nun verwendet werden.

    Wir hoffen wir konnte den ein oder anderen mit dem Guide hier weiter helfen und wünschen euch viel Spass bei uns auf dem Empyrion Server


    Euer Admin Team

    Hotfix 7/3/19


    -Fixed sitzend auf einem Stuhl in die falsche Richtung

    -Fixed Kaffeebohnen nicht im allgemeinen Geschäft angezeigt

    -Made Currency Trade Fenster immer oben angezeigt

    -Feste Zeichen, die die Geschwindigkeit nicht richtig berechnen und auf anderen Clients herumgleiten

    -Gemachtes Speicherfenster nicht ziehbar

    -Made Stuhl geben und verlassen Animation natürlicher


    Quelle: https://store.steampowered.com/news/?appids=840800

    Erstmal herzlich Willkommen bei uns :-)


    Es geht dabei nur um einen einzigen POI auf jedem der Startplaneten der nicht abgebaut werden sollte. Der mit der Persönlichen Ausrüstungskiste (sieht aus wie 3 Spinte) bei 3 von 4 Startplaneten müsste das die Old Farm sein soweit ich noch wei´s. Alle anderen POIs darfst du bis auf 5-6 Blöcke abbauen, dann regenerieren sie sich auch wieder.


    Bei Fragen aller Art kannst auch im TS Fragen, beantworte gerne deine Fragen.

    Im TS sind Supportanfragen immer deutlich leichter zu beantworten, da man bei Spielen wie Empyrion viel Hintergrundinfo braucht um Probleme zu ermitteln. Ich bitte dich deshalb wenn du Zeit hast im TS in den Supportbereich (oben im TS das Wartezimmer) von Empyrion zu gehen und dort können wir uns das Problem genauer anschauen.


    MfG Raptors

    June 25th - Patch 1.2.4


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    Hallo!


    Der Sommer steht vor der Tür und Sie müssen hoffentlich nicht lange herumirren - Banditen sind die geringste Sorge, wenn Sie in der intensiven Hitzewelle unterwegs sind! Mit zusätzlichen Spielershops, mit denen Sie Geld verdienen können, und Blaupausen, mit denen Sie sich wie zu Hause fühlen können, können Sie der Sonne entfliehen und eiskalte Getränke in Ihrem Haus genießen.


    Changelog 25.06.19


    Code:

    - Es wurden vorgefertigte NPCs als einzeln platzierbare Gegenstände hinzugefügt, die über die Mailbox erhältlich sind.

    - Das Fenster "Postfachverträge" wurde in ein Raster geändert, damit es einfacher zu lesen ist.

    - Behoben, dass Wachen nicht interaktiv sind, wenn sie ursprünglich auf einem Fundament platziert wurden.

    - Es wurde ein Spieler-Shop hinzugefügt, in dem Spieler Gegenstände zu einem von ihnen gewünschten Preis zum Verkauf anbieten können. Andere können in diesem Shop einkaufen. Die Spieler erhalten 80% der Gewinne.

    - Cheat-Prävention für Geldtransfers an Händler hinzugefügt.

    - Behoben, dass Namensspeicher nicht gespeichert wurden.

    - Die herausgezoomte Kamera wurde hinzugefügt, um große Gebäude zu bewegen.

    - Absturz beim Starten oder Verlassen eines einzelnen Spielers behoben.

    - Behoben, dass Pferde den falschen Slot-Index für ihre Lagerung verwendeten und das automatische Fressen und Trinken unterbrachen.

    - Behebung einer schlechten Serverleistung nach dem letzten Update.



    VFX & Assets:

    - Ein neues Werkzeug (Blaupausen) wurde hinzugefügt. Mit diesem Werkzeug können Spieler viele der ursprünglich in den Fertighäusern gefundenen Teile bauen.

    - Problem, bei dem Schlangenreiter nicht im Präparatorenmenü angezeigt wurden - gefixt

    - Limousine leichter zu platzieren.

    - Angepasste Rezepte und Herstellungszeit für alle Kleidungsstücke in der Nähbank.

    - Fester Verkaufspreis für Kleidung.

    - Behoben: Waffenbeschneidung im Hauptmenü.

    - Das Gartenbett wurde geändert, sodass alle 4 Stunden Wasser benötigt wird.

    - Erhöhte Gesundheit von verrückten Bergleuten.

    - Das Zerstören von Treppen durch das Brechen von Fundamenten wurde behoben.



    Vielen Dank für all Ihre Unterstützung! An der Grenze gibt es keinen Sommerausbruch. Wir freuen uns über Ihr Feedback!


    Quelle: https://store.steampowered.com/news/?appids=840800

    CHANGELOG: Alpha 10.1.0 (Build 2517)

    Updated Base Attack:


    - Increased spawning distance from 360m to 600m
    - Now base attack is not immediately executed when returning to a base

    Changes:


    - Added 3 more variants of heavy doors
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    - Added CubeHalf version of ventilator


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    - Added all ventilators to block group

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    - Added inclination angle for Drill tools closer to lower right window
    - Allow to make links in PDA clickable
    - SSG: scrolling/panning moves sector camera after sector generation click

    Bug Fixes:

    - Fixed: POIs were not placed in Freedom mode
    - Fixed: Not possible to start FREEDOM mode in COOP
    - Fixed: CT Tool: Closing CONFIGURE with X breaks GUI / does not open tool on RMB afterwards.
    - Fixed: [MP] Shields can recharge to 100% after playfield changes
    - Fixed: Collider problem with boarding ramp when closed: before player needed to jump over invisible border, now player can walk over border
    - Fixed: Some item tooltips are cut at top or bottom of screen
    - Fixed: Wall Mounted sentry view clipping into wall and CAN shoot through wall (adapted camera position)
    - Fixed: Problem that sometimes no more base attacks were launched (now added safe check: any drones not loaded for 60 seconds for base attack are ingored, so the attack can continue without them
    - Fixed: When placing a thruster, flare is now not shown anymore in the preview mode
    - Fixed: Forcefield of Boarding Ramps not switched off when unpowered
    - Fixed: Rotation axis of generators BA/CV was not in the middle
    - Fixed: Tooltips in BP Library for BA,CV,SV,HV were wrong
    - Fixed: All ore deposits are generating directly beneath the surface.
    - Fixed: Detector showing already discovered POI again when going out of discovery range
    - Fixed: Solar panel (sloped version) indicators are dark & not visible when turned on
    - Fixed: Constructor sometimes did not show all rows of an assigned container
    - Fixed: New Chat: Private message issues with player names with blanks
    - Fixed: 4 Way Connector Heavy Window does not swap tints like all of the other windows.
    - Fixed: [MP] Player taking damage through blocks (partly fixed: should be much better but can still happen in some use cases)
    - Fixed: Thrusters will not idle when vessels are placed on a flat surface of a structure & docked to it
    - Fixed: Terrain-placeable devices can be placed inside each other's bounding box
    - Fixed: When damaging Ventilator Thin it can become invisible
    - Fixed: Clipping problem when jumping inside Medic Station and Clone Chamber
    - Fixed: Several problems with turret aiming
    - Fixed: Dragging/line-placing a 1x1x1 Thruster leads to graphical glitches
    - Fixed: RenderTexture error message in logs
    - Fixed: RakNetServer incorrect stats on player disconnect
    - Fixed: Planet life did try to load the same spawnpoint multiple times in certain situations
    - Fixed: Ranged animals did not always fire due to unprecise body rotation in time of firing, removed delay for spider03 attack animation
    - Fixed: SSG writing custom sector configs check color component values for culture invariance.
    - Fixed: Several internal exceptions found in output logs



    Quelle: https://store.steampowered.com/news/?appids=383120

    Mehr als die hälfte aller Orbits besitzen Promethium Asteroiden, diese haben eine Respawnzeit von nur 2 Std. und man bekommt im schnitt so um die 2000-4000 Promethiumerz raus. So als Soforthilfe, kann leider von der Arbeit aus nicht mehr tun derzeit. Das Problem wird nochmal besprochen.

    https://steamcommunity.com/sha…iledetails/?id=1697195865


    Rot unterlegt im spiel ist nur die Grösse alles andere ist als OK angegeben.

    Das Schiff in dem Link ist unvollständig und besitz außer den Kern nur die Hülle, sonst nix. Kein Antrieb, Tank, O2, noch sonst was. denke das ist der Grund warum es nicht geht. Teste es im Singleplayer und schau es dir dort an und drück auch die P-Taste, dann siehst es das viele noch Gelb markiert ist bei Geräte.


    Noch als Tip, wenn ein Blueprint nicht gehen sollte wird er in der auswahlliste mit roten Namen hinterlegt und beim anwählen sagt er dir den Grund hierfür!

    Denke nicht das es die Größenklasse ist das blockiert, sondern eins mit verbotenen Blöcken die mit Alpha 10 überarbeitet wurden. Poste mal den Workshop-Link dann schau ichs mir an warum es nicht geht

    Here are the changes for Alpha 15:

    Mit diesem Patch wird ein Softwipe (Level und Skill bleiben erhalten) kommen, da es von den Entwicklern empfohlen wurde.

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    Fireworks can be crafted at the Laboratory

    - Color Fountain Firework
    - Color Mine Firework
    - Glory Banger Firework
    - Thin Skyrocket Firework
    - Tiny Tipi of Terror Firework
    - Added fireworks to the President's Provision Box.
    - Fireworks can be crafted at the Laboratory.

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    Signs can be crafted at the Craftsman Bench

    - Signpost
    - Standing Chalkboard
    - Standing Sign
    - Standing Signboard
    - Billboard
    - Canvas
    - Carved Canvas
    - Chalkboard
    - Directional Signpost
    - Engraved Canvas
    - Framed Canvas
    - Hanging Sign Shield
    - Hanging Sign

    - Hanging Signpost
    - Large Sign

    - Optimized Forest instance system to improve framerate while running through the dense forests and plains.
    - Optimized updating primitives and hitboxs.
    - Optimized the look-up procedure for interactions. This will decrease the per-frame cost of interacting with objects. This is especially noticeable while riding the horse, when you're always in a state of querying it for interactions.
    - Optimized Mounts by decreasing the number of solver iterations for the reins.

    - Sprinklers now water 10% of the time, every in-game hour. (They used to run for 3 hours in the middle of the night.)
    - Sprinklers now properly apply water to farm plots that have not loaded into the game for a long time.
    - Sprinklers try harder to animate when they are running.
    - Crops that dry out and die will now revert to a dirt plot, showing the dry plot for a while instead of absolutely nothing.
    - Dirt plots now stay 'alive' so long as they are watered.
    - Increased the responsiveness of farm plot highlights.
    - Crops can now be rapidly-picked by holding the interaction key.
    - Fertilizer / Soil Soak / Growmentum can now overwrite each other.
    - Fertilizers and seeds can now be placed easier. (No errors for overlapping, non-exact quantities, etc...)
    - Fertilizers now diminish in quality when plots are picked, instead of completely resetting.
    - Added a larger placement shape to Fertilizers and Seeds. (The 2x3 shape.)
    - Seeds can now be planted in any season. (Their growth rate and loot quality continues to be poor in the wrong season.)
    - Added a loot quality bonus for well-maintained crops that have no dry / off-season penalties.
    - Crops now grow properly when they have not loaded into the game for a long time. (They were only growing by one visual stage.)
    - Crops now grow at full speed in the proper season. (This was inverted, causing a penalty for their correct season.)
    - Reduced the price of seeds.
    - Reduced the weight of fertilizers by 50%.
    - Increased fertilizer / seed stack sizes. (There was a lot of unnecessary bag-switching when each one ran out.)
    - Re-balanced crop loot so that all provide a decent raw income. Expect more profit from plants that need re-planting, have limited seasons, or take longer to grow.
    - Reduced the growth time of most crops, now ranging from 1-16 hours. (Notably the Cotton takes longer.)
    - Re-pickable crops now all take one game day of growth setup before they produce at their listed rate.
    - Seeds now show the fertilizer of the highlighted farm plot.
    - The "Toggle Grid" button now shows the fertilizer or water of nearby farm plots, depending on selected tools.

    - Changed the color of fertilized farm plots so that they are easier to see and differentiate. (Fertilizer: Red -> Magenta, Growmentum: Green -> Yellow, Soil Soak: Blue -> Cyan)
    - Sprinklers will no longer keep crops watered forever. This gives soil soak, rainfall, and watering cans purpose again. (eg. Sprinklers + Soil Soak will water forever.)
    - Increased Geode drop rates from all crops.

    - Crafted and processed items now inherit the quality of their materials. (Materials that never have qualities like Water or Salt are excluded from calculations.)
    - Re-calculated item prices. Anything that is crafted or processed rises in total value compared to its materials. (Many items have spiked in value.)
    - Reduced the "vendor gouge" on equipment sold at the shipping bin.
    - High-quality equipment gains 25% bonus durability per quality level.
    - High-quality structures gain 25% bonus health per quality level.

    - Updated the repair menu to show a longer list of materials and feedback messages.
    - Item repair now costs base materials, simplifying processed items like ingots.
    - Item repair time is reduced by remaining durability.
    - Items will finish repairing if nobody is around when it happens. (It got stuck before.)

    - Locks that have been picked now display a message to owner when they open the lock. This process has always re-applied the lock, but the owner was never told.
    - Increased the stack size of some cooked foods. (They were being truncated when cooked.)
    - Food now takes much longer to spoil. Cooked foods last the longest, for the effort put into making them.
    - Tooltips properly show the adjusted spoil time in Cold Storage, Barrels, Campfires, etc...
    - Station names now carry over on upgrade.
    - Land and Flag upgrades no longer reset when moving a flag.
    - Campfires now set people on fire from a shorter distance.
    - The burning effect now lasts half as long.
    - Elixirs now place their empty bottle into an inventory stack, instead of taking up a hotbar slot for each.
    - Large animal corpses now have half health, but double drop rates. It evens out with a shorter harvest time.
    - Increased explosion volume over long distances.

    - Stockpiles are now 50% resistant to Impact and Piercing damage.
    - The Stockpile now has 500HP, instead of 100-1000 depending on how full it is.
    - The Stockpile (Enhanced) now has 1000HP, instead of 100-2000 depending on how full it is.
    - Dirty clothing now properly networks from the server. Cleanliness drops while clothing is worn. (It can now be seen without logging out / in.)
    - Buckets and watering cans now gain value for their contents, like the other bottles do.
    - Bottles containing a high-quality liquid will display an additional quality icon.
    - Builder's Chew will no longer function while standing on enemy land.
    - Kapok tree no longer rotated 90 degrees
    - Increased base fertility to 50%, up from 15%.
    - Reduced the fertility penalty for having family members to 50%, down from 80%.
    - Increased the power of the Elixir of Fertility to 200%, up from 135%.
    - Added fireworks to the President's Provision Box.

    - Added a banner to notify players when their land is decaying. This banner appears for the first property claimed, and periodically when the nearest property's flag is empty.
    - The HUD now displays the cost of building removal while holding a construction hammer.
    - Added new settings option to disable crosshairs while holding a gun
    - Added new settings option for disabling volumetric clouds
    - Added the "/explore" command for administrators to see the full and current map.
    - Players now receive the server's group tax multipliers on login.
    - Reduced the 'critical decay resistance' of structures. (Massively-decayed buildings will lose larger chunks per cycle.)


    Quelle: https://store.steampowered.com/news/?appids=656240

    Hotfix vom 20.06.2019


    CHANGELOG: Alpha 10.0.2 (Build 2511)

    Changes:
    - Added back "SVDecoIntake02" (now called SVDecoIntake02New) to "General Devices (Deco)"
    - Updated models of regular windows

    Bug Fixes:
    - Fixed: MapDistance does not work other than 0
    - Fixed: Names of devices mismatch between device list and detail info screen and HUD
    - Fixed: Several internal exceptions found in output logs

    KNOWN ISSUE:
    - Some railing blocks have texture problems (will be fixed in next build)

    Hotfix vom 19.06.2019


    CHANGELOG: Alpha 10.0.1 (Build 2507)

    Bug Fixes:
    - Possible fix for missing chunks on connect to a server
    - Fixed: Color Tool usage permission
    - Fixed: Definitions of new templates in Config.ecf didn't work reliable
    - Fixed: Setting Video quality to FAST by keeping Textures on MAX results in billboard issue and exception
    - Fixed: Possible exception when disconnecting from server running PDA.cs
    - Fixed: Problem that turrets sometimes did not aim accurately
    - Fixed: Clone chamber / Medic Station: not possible to paint/texture below (we removed the base plate)
    - Fixed: Cockpit 8 non armored has the same model as the armored version
    - Fixed: Internal exception linked to Status Effects
    - Fixed: Several internal exceptions found in logs